[EKSKLUSIF] Kejadian Sebenar Lelaki Dibaham Harimau Putih Di Zoo Delhi | SUSULAN KES LELAKI DIBAHAM HARIMAU

[EKSKLUSIF] Kejadian Sebenar Lelaki Dibaham Harimau Putih Di Zoo Delhi | SUSULAN KES LELAKI DIBAHAM HARIMAU | Kisah tragis seorang lelaki dibaham harimau putih depan pengunjung Zoo Delhi, selasa lalu telah menjadi viral di seluruh dunia.


Berdasarkan keterangan saksi kejadian itu didakwa berlaku kerana besi pengadang terlalu rendah hingga mangsa yang tergelincir dengan mudah jatuh ke dalam kandang harimau.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

[EKSKLUSIF] Apakah Hukum Mewarnakan Rambut? | INFO YANG RAMAI TIDAK TAHU

[EKSKLUSIF] Apakah Hukum Mewarnakan Rambut? | INFO YANG RAMAI TIDAK TAHU | Masyarakat pada hari ini terutamanya golongan remaja amat gemar mewarnakan rambut dan menganggap ia sebagai satu trend terkini.
 
Golongan ini tidak sedar bahawa mewarnakan rambut merupakan salah satu daripada perkara yang dilarang dalam Islam.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

[KISAH BENAR] Tidak Pernah Potong Rambut Selama 14 Tahun | MESTI BACA !!!

[KISAH BENAR] Tidak Pernah Potong Rambut Selama 14 Tahun | MESTI BACA !!! | BEIJING – Seorang wanita, Ni Linmei yang tinggal di Taiyuan, wilayah Shanxi, China memiliki rambut sepanjang 2.53 meter.



Linmei yang berusia 55 tahun menyimpan rambut itu sejak 14 tahun lalu.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

[EKSKLUSIF] Potong Rambut Menggunakan Api | 3 Gambar PELIK

[EKSKLUSIF] Potong Rambut Menggunakan Api | 3 Gambar PELIK | Seorang lelaki, Pietro Santoro mempunyai teknik khas memotong rambut, bukan dengan menggunakan gunting atau mesin.


Sebaliknya dengan menggunakan api! Korang berani nak cuba?
lagi gambar klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

[TERKINI] Risiko Kerja Malam | MESTI BACA !!!

[TERKINI] Risiko Kerja Malam | MESTI BACA !!! | KINI semakin ramai orang bekerja hingga lewat malam. Remaja pula leka bersembang melalui pesanan ringkas atau melayari laman sosial sehingga dini hari sebelum bergegas ke sekolah.


Pengembara pula memilih penerbangan malam untuk menjimatkan perbelanjaan.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

[EKSKLUSIF] 10 Petua Menjadi Suami Yang Mithali | PETUA DAN TIPS BERGUNA

[EKSKLUSIF] 10 Petua Menjadi Suami Yang Mithali | PETUA DAN TIPS BERGUNA | 1. Isteri adalah manusia. Mereka adalah kaum wanita yang penuh dengan perasaan emosi.


Apabila mereka reda dan bahagia dengan setiap perkara yang mereka lakukan, maka perasaan mereka tenang dan gembira.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

[EKSKLUSIF] Petua Menghalau Lipas Di Rumah | PETUA DAN TIPS BERGUNA

[EKSKLUSIF] Petua Menghalau Lipas Di Rumah | PETUA DAN TIPS BERGUNA | Lipas merupakan serangga yang di katakan ramai yang tidak mengemarinya. Jom ketahui petua halau lipas dari rumah anda.

petua-menghalau-lipas

Lipas, salah satu binatang yang mengelikan dan selalunya ia akan dipukul menggunakan penyapu, selipar dan sebagainya sehingga mati. Tahukan anda, jika binatang ini dipukul akan mendatangkan keburukan yang mana puncanya berada di bahagian isi perut lipas.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

[EKSKLUSIF] Ciri-Ciri WANITA Yang SOLEHAH | INFO BERGUNA MESTI BACA

[EKSKLUSIF] Ciri-Ciri WANITA Yang SOLEHAH | INFO BERGUNA MESTI BACA | Siapakah wanita sholehah yang selalu di damba oleh setiap Lelaki, dan bagaimana ciri-cirinya ??

WANITA-SOLEHAH

Allah Subhanahu wa Ta'ala berfirman:
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni

Baca Seterusnya ----»

[EKSKLUSIF] CIri-Ciri SUAMI Yang SOLEH | INFO BERGUNA MESTI BACA

[EKSKLUSIF] CIri-Ciri SUAMI Yang SOLEH | INFO BERGUNA MESTI BACA | Pemilihan seorang wanita bagi mencari bakal suami yang memiliki ciri-ciri calon pilihan suami yang baik menurut Islam adalah sukar sebenarnya.
 
 
Memang benar bahawa jodoh dan pertemuan itu takdir dan ketentuan Allah سبحانه وتعالى. Namun ketentuan ini tidak menafikan usaha dan ikhtiar.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

[EKSKLUSIF] Laman Web Rasmi KELAB BLOGGER BEN ASHAARI Dilancarkan | KBBA: Bukan Sekadar Blogger

[EKSKLUSIF] Laman Web Rasmi KELAB BLOGGER BEN ASHAARI Dilancarkan | KBBA: Bukan Sekadar Blogger | Susulan sokongan lebih 23k 'likers' di Page Kelab Blogger dan rakan2 di Grup Whatsapp KBBA, alhamdulillah kini Kelab Blogger Ben Ashaari telah pun melangkah setapak lagi ke hadapan dengan Pelancaran Rasmi Laman Web Kelab blogger Ben Ashaari ni.
Berbekalkan semangat & sokongan rakan-rakan sahabat dalam #KBBA, Pemilik blog www.benashaari.com iaitu Abea Ben Ashaari, selaku Founder bagi Kelab Blogger Ben Ashaari terus melangkah ke depan tanpa menoleh lagi ke belakang sehingga Laman Web Rasmi #KBBA dilancarkan.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

[TIPS BERGUNA] Tips Untuk Menaikkan Seri Pengantin | MESTI BACA !!!

  • 9/20/2014 09:00:00 am
  • 2 comments
[TIPS BERGUNA] Tips Untuk Menaikkan Seri Pengantin | MESTI BACA !!! | KALA bersanding di pelaminan indah, pastinya semua mata memberi tumpuan.


(Petikan Blog NotaHati)
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

[TIPS BERGUNA] Panduan Jaga Alat Solek | KHAS UNTUK WANITA

[TIPS BERGUNA] Panduan Jaga Alat Solek | KHAS UNTUK WANITA | Seperti mana span, alatan mekap yang lain juga perlu sentiasa bersih.


Ini termasuklah maskara, pensel mata mahu pun beg mekap anda. Terdapat beberapa perkara yang penting dalam penjagaan alat-alat solek anda antaranya:
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

[TERKINI] Alat Cangih Untuk Menjadikan Hidung Mancung | Beauty Lift High Nose

[TERKINI] Alat Cangih Untuk Menjadikan Hidung Mancung | Beauty Lift High Nose | Berita baik bagi anda yang ingin memiliki hidung yang mancung kerana kini terdapat cara yang lebih murah berbanding dengan melakukan pembedahan plastik.


Beauty Lift High Nose dari Jepun adalah sebuah alat yang mampu membuatkan hidung anda menjadi mancung dengan bantuan tambahan iaitu alat getaran (vibrator) di dalamnya.

Tiada keterangan seberapa mancung hidung yang boleh dibentuk, akan tetapi dengan harga sebanyak US $ 83 (sekitar RM280) sudah mampu untuk memastikan hidung anda mancung dan kosnya lebih murah berbanding dengan pembedahan plastik.

Baca Seterusnya ----»

White House Down | REVIEW

White House Down | REVIEW | Tema hero duda ada anak dengan bekas isteri. Hero nak tambat hati anak sebab dia selalu abaikan anaknya. Tema klise untuk filem barat. Macam dah banyak gila tema kekeluargaan begini. Dah habis idea ke apa? Atau, pengarah yang sama suka buat tema yang sama untuk dijadikan sebagai trademark filemnya?


So, kalau dah teman sebegitu, sudah tahu jalan ceritanya, pasti hero akan cuba selamatkan anaknya yang akan menjadi mangsa keadaan, klise!
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

[EKSKLUSIF] 24 Tips Asas Servis Kereta Supaya Tidak Ditipu! | INFO YANG RAMAI TIDAK TAHU

[EKSKLUSIF] 24 Tips Asas Servis Kereta Supaya Tidak Ditipu! | INFO YANG RAMAI TIDAK TAHU | Jangan mudah tertipu dengan mana-mana bengkel.. (WANITA TERUTAMANYA) 

servis-tips

1. Minyak hitam. 
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

[EKSKLUSIF] Keburukan Memanaskan Enjin Kenderaan | INFO YANG RAMAI TIDAK TAHU

[EKSKLUSIF] Keburukan Memanaskan Enjin Kenderaan | INFO YANG RAMAI TIDAK TAHU | Upacara memanaskan enjin adalah antara amalan yang sinonim dengan hampir semua pengguna kenderaan di seluruh negara. Tak kiralah sama ada pemandu kereta, lori, van, bas sekolah, kereta kebal, motosikal berkuasa rendah dan sebagainya termasuk helikopter.


Biasanya amalan ini dilakukan pada waktu pagi sebelum ke tempat kerja atau ke sebarang destinasi.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

[MESTI BACA] Tips Jika Kereta Anda Ditenggelami Banjir | TIPS BERGUNA

[MESTI BACA] Tips Jika Kereta Anda Ditenggelami Banjir | TIPS BERGUNA | Di Malaysia, kejadian banjir sering kali berlaku dan banyak rumah-rumah yang rosak, begitu juga dengan kenderaan.


Ramai yang tidak mengetahui apa yang harus dilakukan sekiranya kereta anda ditenggelami oleh banjir yang melanda.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

[MESTI BACA] 16 September 1963 | Sejarah Penubuhan Malaysia

[MESTI BACA] 16 September 1963 | Sejarah Penubuhan Malaysia | Ada apa dengan 16 September? Pasti tak ramai yang tau ada apa dengan 16 September yang tau nyer cuti.


16 September adalah Hari malaysia yang kita sambut  dimana  Penubuhan Malaysia pada 16 September 1963.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

[TERKINI] Senarai Kadar Kompaun Saman PDRM, JPJ, DBKL | Info Semasa

[TERKINI] Senarai Kadar Kompaun Saman PDRM, JPJ, DBKL | Info Semasa | Pihak Kerajaan telah menyeragam dan menyelaras sistem pembayaran saman oleh PDRM, JPJ dan DBKL berdasarkan prinsip  ‘The More You Delay’, ‘The More You Pay.


Mekanisme penyeragaman kompaun ini adalah seperti berikut dan berkuatkuasa mulai 1 Julai 2013.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

[TERKINI] Peraturan Baru Lampu Kereta JPJ Mulai 1 Oktober 2014 | Perlu Di Ambil Perhatian !!!

[TERKINI] Peraturan Baru Lampu Kereta JPJ Mulai 1 Oktober 2014 | Perlu Di Ambil Perhatian !!! | Peraturan baru lampu kereta oleh JPJ mulai 1 Oktober 2014.

jpj-baru

Pihak Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) mengambil tindakan tegas terhadap pemandu jalan raya yang melakukan kesalahan menggunakan lampu aksesori tambahan pada kenderaan bermula 1 Oktober 2014.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

[EKSKLUSIF] 5 Kanak-kanak Islam Yang Ajaib | Yang Pernah Mengemparkan Dunia

[EKSKLUSIF] 5 Kanak-kanak Islam Yang Ajaib | Yang Pernah Mengemparkan Dunia | Setiap ibu bapa dalam dunia ni sudah semestinya mengimpikan anak yang sihat tubuh badan, anak yang mampu menjadi anak soleh/solehah, dan anak yang baik-baik belaka. Perkara ini sememangnya tidak mustahil kerana terdapat surah-surah di dalam Al-Quran yang boleh dibaca oleh ibu bapa semasa anak dalam kandungan dan juga ketika ini terdapat teori-teori tentang amalan untuk ibu mengandung bagi mendapatkan anak yang baik.


Berikut 5 Anak Ajaib Islam Yang Mengemparkan Dunia:

1. Akrit Jaswal

Akrit Jaswal yang mempunyai IQ 146 (manusia terpintar di India) sejak berusia 7 tahun ia sudah mampu melakukan operasi pembedahan secara otodidak
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

PELIK TAPI BENAR | 5 Gambar Gadis Cantik Berkahwin Dengan Anjing

PELIK TAPI BENAR | 5 Gambar Gadis Cantik Berkahwin Dengan Anjing | New Delhi: Seorang remaja perempuan mengahwini anjing dalam majlis besar-besaran dihadiri sekurang-kurangnya 70 orang semata-mata untuk ‘membuang sial’ yang dibawanya.

Mangli Munda, 18, bersetuju berbuat demikian selepas orang tua di kampungnya memberitahu ibu bapanya satu-satunya cara bagi mengelak remaja berkenaan membawa kemusnahan kepada keluarga dan penduduk di situ.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

‘Signage’ Yang Kelakar HANYA DI MALAYSIA | WAJIB TENGOK !!!

‘Signage’ Yang Kelakar HANYA DI MALAYSIA | WAJIB TENGOK !!! | Signage kelakar seperti gambar-gambar di bawah hanya boleh ditemui di Malaysia.


baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»
 

Copyright © 2010 Que Achmad DotCom, All Rights Reserved. Design by DZignine