Suami ALAHAN Ketika Isteri Hamil? | SUATU DUGAAN LUARBIASA

Suami ALAHAN Ketika Isteri Hamil? | SUATU DUGAAN LUARBIASA | Pergh!!! tajuk tak boleh blah kot tu. Tetiba tadi Abe terasa gatal tangan nak menggoogle kelogikan tajuk tu, “suami alahan


Maksudnya di sini, bukan alahan untuk menyentuh atau mendekati si isteri, tapi alahan normal seperti saat-saat si isteri hamil eg: morning sickness, muntah-muntah, loya, krem kaki, pening-pening..
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

Isi Kandungan LAPORAN POLIS Bini (ISTERI) Matyo [Norshahrul Idlan Talaha] | Baca Dan Nilaikan SENDIRI

Isi Kandungan LAPORAN POLIS Bini (ISTERI) Matyo [Norshahrul Idlan Talaha] | Baca Dan Nilaikan SENDIRI | Isi kandungan laporan polis isteri Matyo - Jika video isteri Matyo hanya mula tersebar empat hari lalu, laporan polis yang dibuat oleh Siti Aisya Adam pula dibuat lebih awal daripada masa itu.
Yang menariknya, terdapat percanggahan ketara antara agenda dalam video berkenaan dengan isi kandungan laporan polis itu.
baca lagi & tonton VIDEO, klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

TABARRUJ Di Facebook | ANTARA DOSA DAN PAHALA

TABARRUJ Di Facebook | ANTARA DOSA DAN PAHALA | Facebook merupakan laman sosial kegilaan ramai buat masa kini. Cukup aneh untuk berjumpa dengan seseorang yang tidak mempunyai sekurang-kurangnya sebuah akaun facebook.
 

Namun di sebalik penggunaan facebook ini, tanpa kita sedari pelbagai dosa berlaku di kalangan pengguna. Ustaz Zaharudin ada mengulas mengenai dosa-dosa & facebook, bagaimanapun Abe ingin menfokuskan pada salah satu point yang diberi beliau iaitu 'terlebih gambar'.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

30 ORANG YANG PERTAMA DALAM ISLAM | Wajib Baca !!!


30 ORANG YANG PERTAMA DALAM ISLAM | Wajib Baca !!! | Kalau anak tanya, orang pertama cipta telefon? Kita akan boleh jawab Alexander Graham Bell.. Org pertama tulis bismillah ?????? Anak kalau tanya susah nak jawab.. So simpan nota perkongsian dari Abe ni..


1. Orang yang pertama menulis Bismillah : Nabi Sulaiman AS.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

ADAM AF DAN FIZA ELITE SAH SUAMI ISTERI | DENGAN SEKALI LAFAZ

ADAM AF DAN FIZA ELITE SAH SUAMI ISTERI | DENGAN SEKALI LAFAZ | Selamat Pengantin Baru. Bekas anggota kumpulan Elite, Siti Zaidatul Fiza Abdul Halim, 33, selamat bergelar isteri kepada penyanyi Adam AF atau nama sebenarnya, Mohd Aizam Mat Saman, 30.


Tepat jam 10.30 pagi, pasangan ini telah dinikahkan oleh Pendaftar Nikah Daerah Petaling, Suhaimi Ahmad Wakid dengan mas kahwin sebanyak RM300 di Pejabat Jabatan Agama Islam Selangor (Jais), Shah Alam.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

Surat buat Dato' Seri Najib Razak | SITI HAJAR ALADIN Menulis Dari HATI YANG TULUS

Surat buat Dato' Seri Najib Razak | SITI HAJAR ALADIN Menulis Dari HATI YANG TULUS | Terkedu Abe baca surat ni tadi. Ternyata, keikhlasan yang dipaparkan oleh Saudari Siti Hajar menyentuh hati Abe. Macamanalah Abe boleh bantu Saudari Hajar untuk menyalurkan SURAT ini pun Abe tak tahu... Katanya:
 
 
Assalamualaikum Dato’ seri.. Tujuan saya menulis surat ini adalah sebagai seorang anak Malaysia yang ingin negaranya membangun dan mengurangkan kemiskinan di negara sendiri..
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

Ingatan Untuk Diri Sendiri Juga... | WAJIB BACA !!!


Ingatan Untuk Diri Sendiri Juga... | WAJIB BACA !!! | Antara masa kerja mencari gaji dan masa demi anak2. Kalau dulu, ayah je.. Tp skrg, kdg2 isteri pun blk lewat... Anak2 redha di tempat org... Belajar, bermain... Riang... Kongsi makan dan kongsi penyakit... xpe, KLINIK ADA!!


Sepanjang di tempat kerja, anak2 di rumah pengasuh/taska rindu kat kita... Rindu ayah... Rindu mama..
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

REZEKI Bukan Manusia Yang Tentukan | WAJIB BACA !!!


REZEKI Bukan Manusia Yang Tentukan | WAJIB BACA !!! | "kau x keje lg? kau grad setahun awal dari aku kan.."

"belajar tinggi-tinggi, pakai kete sama je macam aku yang belaja setakat sijil ni.."
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

SEDEKAH AL FATIHAH, Besar FADHILATNYA | WAJIB BACA !!!


SEDEKAH AL FATIHAH, Besar FADHILATNYA | WAJIB BACA !!! | Bukan mudah mendidik anak-anak. Kita hanya ada peluang untuk melentur mereka sekali sahaja. Bila sudah menjadi buluh, tersilap cara, bimbang kian 'patah riuk' jadinya. Bila melihat ramai muda-mudi sekarang yang rosak akhlaknya, kita yang ada anak kecil2 ini pun cemas juga.. Andai sudah tersalah didik, masa bukannya boleh berpatah balik.. Allahu Akbar!


Sebab itu, setiap kali bertemu dengan ibubapa yang saya anggap sudah berjaya mendidik anak mereka dengan baik, saya akan cuba menadah rahsianya. Memang, lain orang, lain pula pendekatan mereka. Hari ini saya ingin kongsikan rahsia seorang bapa yang sangat saya hormati ilmu dan keperibadiannya. Oleh kerana saya sedang berusaha untuk 'tidak terlupa' mengamalkan nasihatnya, maka saya cuba kongsikan. Kata orang, makin kita rajin menyampaikan, makin lekat sesuatu perkara itu di dalam ingatan. Jadi, seperti biasa, sama-samalah kita pesan memesan dan menyebar kebaikan. 
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

Jika Tiada REZEKI Lagi... | SAHABAT, KAMU JANGAN PUTUS ASA


Jika Tiada REZEKI Lagi... | SAHABAT, KAMU JANGAN PUTUS ASA | Jika tiada rezeki anak, mungkin diberikan rezeki mertua yang baik. Maka kita lebih bahagia dari mendapat anak yang liar.


Jika tiada rezeki wang ringgit, mungkin diberikan rezeki kesihatan. Maka kita lebih bahagia dari kerisauan menjaga harta dunia.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

PERMULAAN Mesej & Whatsapp MENUJU ZINA | WAJIB BACA !!!

PERMULAAN Mesej & Whatsapp MENUJU ZINA | WAJIB BACA !!! | Bukti cinta bukanlah menyerahkan segala jiwa dan raga kepada lelaki. Tapi sebaliknya bukti cinta adalah menjadi isteri yang baik kepada suami kelak. Begitu jugak lelaki, bukti cinta itu dengan melamar dan menikahi gadis yg korang cinta tu :) 


Ingat2, bukan kerana hanya nafsu perlu di kawal. Malah amalan dan ingt pada ALLAH SWT juga amat penting untuk menghalang diri kita utk melakukan zina kerana tanpa amalan kita mudah akur pada hasutan syaitan. Semoga kita xkan pernah lupa pada maha pencipta kita.
baca lagi &WAJIB TONTON video ni, klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

RELAKAN JIWA [HAZAMA] | Lagu KETUHANAN Kekasih ALLAH SWT

RELAKAN JIWA [HAZAMA] | Lagu KETUHANAN Kekasih ALLAH SWT | ''kerana engkaulah nadi yang menghidupkan aku'', bagi Abe lah kan. Maksudnya.. ''kerana Allah lah tempat kita bergantung... hanya kerana Allah lah yang dapat memberi kekuatan untuk kita tempuhi segala dugaan yang diberikan olehNya''... 


Pada Abe, kita kena pandai menilaikan @samakan semua lagu cinta yang ada dipasaran sekarang ni kepada dedikasi cinta kepada Allah.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

Tujuh Kalimat Penghapus Dosa | WAJIB BACA !!!

Tujuh Kalimat Penghapus Dosa | WAJIB BACA !!! | Barang siapa hafal tujuh kalimat, ia terpandang mulia disisi Allah dan Malaikat serta diampuni dosa-dosanya walau sebesar lautan: 



(1) Mengucap Bismillah pada tiap-tiap hendak melakukan sesuatu.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

Ranking 10 Orang | ORANG TERKAYA DI DUNIA


Ranking 10 Orang | ORANG TERKAYA DI DUNIA | Di manakah RAKING kita?


10. Mukesh Ambani- Net Worth: $27.0 Billion.

9. Eike Batista- Net Worth: $30.0 Billion.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

Bacalah Wahai Kaum Adam | Kenalilah Wanita

Bacalah Wahai Kaum Adam | Kenalilah Wanita | Wanita, hebatnya seorang wanita hinggakan seluruh dunia meraikannya.. Seorang wanita saat mendapat berita kehamilannya, hatinya sarat dengan kegembiraan hinggakan dia menitiskan air mata. Tidak pernah terlintas di fikirannya bahawa proses bersalin itu sendiri boleh menuntut nyawanya. Apa yang dia tahu, dia bakal membawa zuriatnya yang comel ke dunia.

Wanita, hebatnya dia tidak pernah mengeluh walaupun saban pagi dia muntah-muntah hinggakan badannya kehilangan segala kudratnya. Dia mampu tersenyum mengenangkan zuriatnya sedang membesar di dalam rahimnya yang hanya sebesar buah pear. Tidak pernah timbul gentar di hatinya memikirkan mampukah rahimnya yang sebesar buah pear menanggung zuriatnya.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

Solat Berjemaah Semasa KONSERT ROCK | Indahnya ISLAM

Solat Berjemaah Semasa KONSERT ROCK | Indahnya ISLAM | Terkesima kejap melihat gambar ni, penonton dan kumpulan heavy Metal berhenti solat berjemaah setelah masuk waktu Isyak semasa konsert. Peh, Konsert Ramli Sarip dan kumpulan nasyid pun tak buat begini.

Photobucket

Kejadian ini berlaku di Indonesia semasa konsert/gig dari tiga kumpulan heavy metal yang bergabung.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

Sembahyang Di New York | SUBHANALLAH

Sembahyang Di New York | SUBHANALLAH | Masyaallah, Muslim di New York ini sembahyang di atas teksi.


New York yang dikenal sebagai “Big Apple” adalah salah satu kota terbesar di dunia.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

Ganjaran Hadiah UNTUK ISTERI | Anugerah ALLAH SWT Yang TERINDAH

Ganjaran Hadiah UNTUK ISTERI | Anugerah ALLAH SWT Yang TERINDAH | Dan ingatlah wahai wanita, semua itu terangkum di dalam suatu perkataan iaitu "TAAT"


1) “Sekali suami minum air yang disediakan oleh isterinya adalah lebih baik dari berpuasa setahun”.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

Penggunaan Minyak RON 95 Sebulan | Gaji RM3000 & Ke Bawah (Minyak RM132) VS Gaji RM5000 & Ke Bawah (Minyak RM375). Setuju?

Penggunaan Minyak RON 95 Sebulan | Gaji RM3000 & Ke Bawah (Minyak RM132) VS Gaji RM5000 & Ke Bawah (Minyak RM375). Setuju? | Minyak RON95 vs GAJI. Akhirnya salah seorang menteri Malaysia yang acapkali “menjunjung tinggi” segala dasar dan pelaksanaan kerajaan Malaysia sesuai dengan kapsiti beliau sebagai seorang menteri ___________________.


Kali ini, Ahmad Maslan tampil dengan formula pengiraan yang membantu rakyat Malaysia mencongak dan merancang kewangan mereka setiap bulan walaupun dek kerena bahang kehangatan kenaikan harga minyak RON95 terutamanya. Caranya ialah?
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

ISU SEMASA TERKINI | Wanita TERPERANGKAP 15 Hari Dalam Perigi

ISU SEMASA TERKINI | Wanita TERPERANGKAP 15 Hari Dalam Perigi | BEIJING 18 September 2013. Seorang wanita ditemukan masih hidup selepas terperangkap selama 15 hari dalam sebuah perigi terbiar dengan hanya memakan batang jagung dan minum air hujan.


Agensi berita Xinhua hari ini melaporkan, Su Qixiu, dipercayai terjatuh ke dalam perigi tersebut di perkampungannya di wilayah Henan selepas keluar mencari herba.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

MESIR TERKINI | Mesir TANGKAP Jurucakap Ikhwanul Muslimin

MESIR TERKINI | Mesir TANGKAP Jurucakap Ikhwanul Muslimin | KAHERAH 18 Sept. - Polis Mesir menahan jurucakap pergerakan Ikhwanul Muslimin, Gehad El-Haddad, dalam satu serbuan di sebuah kediaman di daerah bandar Nasr, di sini semalam.


Menurut pihak berkuasa, bekas Gabenor wilayah Qalyoubiya, Hossan Abu Bkr antara yang ditahan bersama Gehad dalam serbuan tersebut.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

AZAN VS ZINA | WAJIB BACA !!!

AZAN VS ZINA | WAJIB BACA !!! | Rasulullah saw bersabda, “Jika sebuah kampung ada orang yang azan, Allah akan menjaga kampung tersebut dari azabNya pada hari itu.”


Pernah air sungai di kota Baghdad melimpah disertai hujan lebat, sehingga hampir menenggelamkan seluruh kota. Pada masa itu, ada orang soleh di kota tersebut bermimpi. Dalam mimpinya, dia menyaksikan dari tepi sungai Dijlah limpahan air yang mula mentengelamkan perkampungan. Dia hanya boleh melihat sambil berkata,
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

[GAMBAR] Anggota Polis Tembak MATI Isteri Dan Bapa Mertua Di Labis | MATI DITEMPAT KEJADIAN

[GAMBAR] Anggota Polis Tembak MATI Isteri Dan Bapa Mertua Di Labis | MATI DITEMPAT KEJADIAN | SHAH ALAM - Seorang anggota polis yang dipercayai menghadapi sakit mental dilaporkan menembak isteri dan bapa mertuanya, malam tadi.

http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-frc3/q72/s720x720/1235140_633420466690163_698216405_n.jpg

Menurut sumber, anggota polis berkenaan yang bertugas di salah sebuah pondok polis di Labis, Johor dipercayai telah menembak mati isterinya di pondok polis di tempat dia bertugas sebelum datang ke Tangkak dan menembak bapa mertuanya.
baca lagi & lagi gambar, klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

Uji Tahap Kepintaran Anda SECARA SPONTAN | Jawab 4 SOALAN Ini


Uji Tahap Kepintaran Anda SECARA SPONTAN | Jawab 4 SOALAN Ini | Mari uji tahap kepintaran anda dengan 4 soalan ini.


Di bawah ada (4 ) soalan dan satu soalan bonus. Anda perlu menjawab dengan pantas. Anda tidak boleh mengambil masa dan perlu menjawabnya dengan segera. OK?
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

KISAH RENUNGAN WAJIB BACA !!! | Tapi.. PAPA Buat Kat MAMA Boleh?

KISAH RENUNGAN WAJIB BACA !!! | Tapi.. PAPA Buat Kat MAMA Boleh? | (renungkan la) Terkedu…!!!! Itu saja satu perkataan yang mengambarkan perasaan aku saat aku mendengar kisah yang diceritakan teman. Aku tidak mampu untuk berkata, marah tak mampu aku zahirkan, tapi sedih yang teramat rasanya..


Kisahnya :
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

ANEH & LEBIH ANEH LAGI... | WAJIB BACA !!!

ANEH & LEBIH ANEH LAGI... | WAJIB BACA !!! | Bismillah .. Aneh kan?


Bertukar pasangan perkara biasa ..
Bercerai menjadi tradisi ..
Yang berzina mengaku khilaf ..
Yang salahguna dadah mengaku stress ..
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

Perkataan ASSALAMUALAIKUM Jangan Disingkatkan Lagi | WAJIB KONGSI !!!

Perkataan ASSALAMUALAIKUM Jangan Disingkatkan Lagi | WAJIB KONGSI !!! | ASSALAMUALAIKUM – JANGAN DISINGKATKAN LAGI


1. As = orang bodoh ; keldai
2. Ass = punggung
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

Nombor Telefon Penting DI MALAYSIA | NOMBOR-NOMBOR DARURAT

Nombor Telefon Penting DI MALAYSIA | NOMBOR-NOMBOR DARURAT | Biasa nombor kecemasan yang kita ingat 999 kan? Tapi ada juga nombor-nombor lain yang anda perlu ketahui ketika di landa segala jenis masalah. Tapi bukan 03-8000 8000 eh.


KECEMASAN
Polis & Ambulan  999
Kebakaran994
lagi nombor lain klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

Baca Perbualan Ini PERINGATAN Untuk Kita Semua | WAJIB BACA !!


Baca Perbualan Ini PERINGATAN Untuk Kita Semua | WAJIB BACA !! | Lelaki Inggris bertanya: "Kenapa dalam Islam wanita tidak boleh jabat tangan dengan Lelaki?"


Syeikh menjawab: "dapatkah kamu berjabat tangan dengan ratu Elizabeth?
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

Kisah 6 Teka Teki Imam Al-Ghazali Yang Gagal Dijawab Dengan Tepat | WAJIB BACA !!!


Kisah 6 Teka Teki Imam Al-Ghazali Yang Gagal Dijawab Dengan Tepat | WAJIB BACA !!! | Suatu hari, Imam Al-Ghazali berkumpul dengan murid-muridnya lalu beliau bertanya soalan berbentuk teka teki:
Soalan pertama Imam Ghazali: Apakah yang paling dekat dengan diri kita di dunia ini? Lalu beberapa orang murid menjawab:
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

Cara Mengawal KEMARAHAN | Terhadap Orang Yang MENYAKITI Kita


Cara Mengawal KEMARAHAN | Terhadap Orang Yang MENYAKITI Kita | Petua Dari Prof Dr Muhaya: Cara menangani KEMARAHAN kita terhadap org yg MENYAKITI kita....


"Cuba bayangkan orang itu adalah budak kecik...kerana kita akan rasa kasihan dan sayang pada budak kecik.... akhirnya kita akan rasa kasihan dan sayang jugak pada orang yang menyakiti kita itu...
Yang akhirnya kita akan mendoakan yang baik2 buatnya... dan akhirnya kita jugak akan mendapat PAHALA... walaupon orang tersebut masih pada tahap yang sama...
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

ADI PUTRA TERKINI | Kes GAMBAR LUCAH Di WHATSAPP: Komen Isteri Adi Putra



ADI PUTRA TERKINI | Kes GAMBAR LUCAH Di WHATSAPP: Komen Isteri Adi Putra | “Jangan mudah hukum dia” itulah yang diperkatakan oleh Aida Yusof, apabila suaminya didakwa mempunyai skandal dengan wanita lain malah menurutnya kontroversi terbabit tidak akan sesekali menggugat keharmonian rumah tangga mereka 
 
 



Dalam laporan yang disiarkan HIP, Aida Yusof akan tetap berdiri teguh di belakang suaminya walau apapun yang terjadi dan menggangap orang boleh berkata apa sahaja mengenai Adi Putra namun beliau lebih mempercayainya kerana tahu apa yang sebenarnya berlaku
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

ADI PUTRA TERKINI | [GAMBAR] Kurang Sopan ADI PUTRA Mula TERSEBAR Di Internet

ADI PUTRA TERKINI | [GAMBAR] Kurang Sopan ADI PUTRA Mula TERSEBAR Di Internet | Susulan kes bertukar Gambar Lucah Di WHATSAPP. Susulan daripada kontroversi itu, seorang ahli perniagaan yang mengaku sebagai suami kepada wanita terbabit telah tampil memberi kenyataan siang tadi, di mana lelaki berusia 56 tahun itu memaklumkan bahawa aktor tersebut telah berhubung dengan isterinya sejak Julai lalu.




 
Khamis lalu, kecoh sebentar industri hiburan tempatan apabila seorang pelakon terkenal didakwa saling bertukar mesej dengan isteri orang dan turut dikatakan berkongsi pesanan serta foto kurang sopan bersama wanita tersebut.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

PELAKON Nabila Huda Dan Anak KEMALANGAN | Bekas Suami MENGAMUK Di TWITTER

[GAMBAR] PELAKON Nabila Huda Dan Anak KEMALANGAN | Bekas Suami MENGAMUK Di TWITTER | Nabila Huda & anaknya, Keisha di’laporkan telah mengalami satu kemalangan lewat petang tadi di Lebuhraya Pantai Timur (LPT) Karak ketika pulang ke Kuala Lumpur dari menjayakan sebuah program anjuran Astro di Kuantan, Pahang.


Kedua dua mereka di’fahamkan menaiki sebuah kenderaan pacuan empat roda (4WD) bersama seorang pemandu lain & kenderaan itu telah terbalik akibat kemalangan tersebut.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

PINJAM 5MINIT UTK BACA NI | JANGAN LUPA KONGSI


PINJAM 5MINIT UTK BACA NI | JANGAN LUPA KONGSI | RAHSIA SURAH AL-KAUTSAR. BISMILLAHI RAHMANI RAHIM


INNA A'TTOINA KALKAUTSAR. FADSALLILI ROBBIKA WANHAR. INNA SYAANIAKA HUAL AB TAR
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

Hargailah SESEORANG | Sebelum KEHILANGANNYA

Hargailah SESEORANG | Sebelum KEHILANGANNYA | Hargai seseorang yang ambil berat kat kita, cintai dia seadanya.. kerana bila dia dah tiada menyesal pun dah tak berguna


Lelaki: awak.. dah bangun?
Gadis: (ignore) 
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

Jangan RISAU Jika Masih BERSEORANGAN | Jadilah Pendengar Yang Memahami


Jangan RISAU Jika Masih BERSEORANGAN | Jadilah Pendengar Yang Memahami | Jangan gusar apabila kita masih keseorangan walaupun usia semakin meningkat, kerana setiap insan yang dijadikan pasti punyai pasangannya masing-masing. Yang penting kita bersabar kerana Allah itu Maha Adil.. 


Jika kamu sudah ada teman hidup, sesekali jadilah teman yang mendengar dari yang hanya bercerita. 
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

Jangan DITANGISI Jika Belum JUMPA JODOH | JODOH PASTI BERTEMU

Jangan DITANGISI Jika Belum JUMPA JODOH | JODOH PASTI BERTEMU | Sesuatu yang tak terluah, kadang-kadang memang Allah takdirkan kita untuk simpan dalam hati sebab Allah nak kita mengadu dan luahkan hanya pada Dia.


Selalu Abe dengar orang cakap "Aku kejar, kejar dan kejar CINTA MANUSIA.. Sehingga aku LETIH.. Akhirnya, aku sedari.. Aku DITEMANI satu cinta yang TIDAK PERNAH meninggalkanku.. CINTA ALLAH.."
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

Nasi Tumpang Dari Kelantan | KELANTAN - PUTRAJAYA



Nasi Tumpang Dari Kelantan | KELANTAN - PUTRAJAYA | Agak2nya, boleh sampai ke Nasi Tumpang ni ke Putrajaya dengan naiki bas TANPA BASI?


Huhuhu, xtaulah. Tawakkal je lah. Lani masih lagi simpan dalam peti sejuk. Kul 9 mlm nanti Abe bertolak naik bas, bawak Nasi Tumpang.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

Selera Makan LUARBIASA | Mengidam Ke Apa Ni?



Selera Makan LUARBIASA | Mengidam Ke Apa Ni? | Abe pun xtau apa dah jadi pada Abe ni. Bila je kengkawan sebut je pasal makanan, terus Abe akan rasa nak makan makanan tu. Huhuhuhuhu, ni petanda mengidam ke?


Pg tadi, dalam Grup Whatsapp, Abengah ada tersebutla pasal nak makan Laksam, nk gi cari laksam. Xpasal pasal kecuq airliuq Abe.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

Persediaan Menjadi AYAH Oleh BAKAL AYAH | Hargailah Isteri


Persediaan Menjadi AYAH Oleh BAKAL AYAH | Hargailah Isteri | Semua ingin menjadi ayah yang terbaik untuk anak dan isteri masing-masing. Kecualilah bagi ayah yang x bersyukur dengan anugerah yang Tuhan bagi dengan mendera dan men.. apa-apa lagi pada anak kecik tuh.


Bagaimana nak jadi yang terbaik? memang susah dan sukar untuk dijawab. Tapi Abe sebagai bakal ayah pasti akan tahu dan akan merasa sendiri perasaan itu bila tiba masanya. Kita mungkin tak menyedarinya dan orang lain mungkin jugak tak nampak dan tak perasan, tapi hati kita terdetik untuk mengatakan yang apa yang kita telah buat adalah yang terbaik sebab hanya kita tahu tahap dan batasan diri kita sendiri.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

Que Achmad Bakal Jadi BAPA? | Allhamdulillah, Rezeki Dari ALLAH SWT

Que Achmad Bakal Jadi BAPA? | Allhamdulillah, Rezeki Dari ALLAH SWT | Syukur tak terkata bila Isteri Tersayang Abe bagitahu pasal berita gembira ni... Yer lah impian seorang suami memang tak lain tak bukan, berkeinginan untuk menjadi BAPA.


Dengan izin Allah SWT, insyaAllah awal bulan Mei 2014, Abe akan ada pengalaman tu... Dup dap dup dap, xsabar dah rasanya... Korang tahu tak, Allah SWT Maha Kaya telah berikan Abe rezeki yang berganda-ganda tahun ni. Abe redho sangat, Alhamdulillah... Moga segala urusan kami selepas ini akan lebih dipermudahkan lagi...
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

ISU SEMASA TERKINI | Mayat Rentung Di Jumpai Di Dalam Bot Di Sungai Kemaman

ISU SEMASA TERKINI | Mayat Rentung Di Jumpai Di Dalam Bot Di Sungai Kemaman | Pada 2/9/2013 pukul 10.35 malam pihak polis telah menerima satu panggilan dari org awam yang memaklumkan satu bot nelayan terbakar di Sungai Kemaman (berhadapan jeti Kastam Lama Chukai).


Terdapat satu mayat rentung di dalam bot. Pihak Polis dan Bomba telah berada di tempat kejadian. Identiti mayat masih belum dikenalpasti.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

ISU SEMASA TERKINI | Kenderaan SPAD DIKEPUNG Kumpulan Pemandu Lori

ISU SEMASA TERKINI | Kenderaan SPAD DIKEPUNG Kumpulan Pemandu Lori | Lapan anggota pasukan penguat kuasa Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) dikepung sekumpulan pemandu lori ketika mereka menjalankan Ops Hippo di Kawasan Perindustrian Gebeng, di sini semalam.

Kereta peronda SPAD dikepong lori.
Pengurus Kanan Penguatkuasa SPAD Wilayah Timur, Mejar Mohd Shariff Jamal Abidin, berkata kejadian dipercayai susulan rentetan penahanan beberapa lori dalam operasi berkenaan.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

[VIDEO] Keberanian Seorang Wanita Bukan Islam Demi Syria | SYRIA TERKINI

[VIDEO] Keberanian Seorang Wanita Bukan Islam Demi Syria | SYRIA TERKINI | Seorang wanita memberi tamparan hebat kepada Obama dan semua masyarakat Islam atas keberaniannya membantah tindakan Presiden tersebut yang ingin menyerang Syria dan akan menyebabkan banyak kematian orang awam yang tidak berdosa...


Apakah usaha kita...??
baca lagi & untuk tonton video, klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

Jangan Tangisi Jika PERSAHABATAN Itu Tidak Lagi Bermaya | BERMAAFAN: MUHASABAH DIRI BAIKI KEKURANGAN

Jangan Tangisi Jika PERSAHABATAN Itu Tidak Lagi Bermaya | BERMAAFAN: MUHASABAH DIRI BAIKI KEKURANGAN | Persahabatan kadang tidak bersama keihklasan, namun selalunya keikhlasan pasti bertemu persahabatan.
 
Sekadar gambar hiasan. kredit: TraveloQue.com
Persahabatan dengan seseorang kadang membuatkan kita rasa satu semangat yang kuat di dalam diri. Persahabatan jua memberikan kita satu kekuatan untuk terus melangkah dan demi langkah kita mampu menghidupkan suasana kehidupan kita..
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

RON95 [BUKAN ISU TERPENCIL] | SILA Baca Habis Dan FAHAMKAN

RON95 [BUKAN ISU TERPENCIL] | SILA Baca Habis Dan FAHAMKAN | Macam-macam posting tentang kenaikan harga Ron 95 ni. Tapi paling saya tak tahan dengan posting yang berbunyi "bising buat apa?" "2 posen jer pun" "kita tak mampu mengubah apa-apa" "work harder and earn more lah".
Betul naiknya 20 sen sahaja, tapi korang isi minyak berapa liter sebulan? 0.005 liter???. Ramai orang hidup dan rezekinya bergantung pada kenderaan yang dia pandu.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

JANGAN SEDIH | Berilah Persahabatan Tanpa Mengharap Balasan

JANGAN SEDIH | Berilah Persahabatan Tanpa Mengharap Balasan | Jujurnya, Sekarang ni Abe rasa macam tu! Dipinggirkan kawan-kawan, tapi sebabnya mungkin Abe yang tak pandai bawa diri?


Awak sedih ke kerana mudah dilupakan?
baca lagi kllik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

BAGAIMANA UNTUK MEMBUAT LELAKI dan SUAMI GEMBIRA | TIPS Berguna

BAGAIMANA UNTUK MEMBUAT LELAKI dan SUAMI GEMBIRA | TIPS Berguna | Abe kongsikan dengan korang semua Tips ni. Memang sangat berguna dan PATUT di amalkan. hehehe... Abe amalkan? Jawapannya YA



1. Jaga makan minumnya
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»

MINYAK NAIK | Berbaloikah Kita Bising Kerana MINYAK NAIK 20 Sen?


MINYAK NAIK | Berbaloikah Kita Bising Kerana MINYAK NAIK 20 Sen? | Kita bising minyak naik bukan kerana kita benci Kerajaan Malaysia. Kita bising minyak naik bukan kerana kita tak mampu bayar. 


Tapi... Kita bising sebab janji tak serupa bikin. Kita bising sebab kesiankan Rakyat Marhaen.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Baca Seterusnya ----»
 

Copyright © 2010 Que Achmad DotCom, All Rights Reserved. Design by DZignine