Saturday, 27 October 2012

Nissan ALMERA IMPUL


Nissan Almera IMPUL 1 ETCM buka tempahan untuk Nissan Almera talaan IMPUL
Edaran Tan Chong Motor (ETCM) baru-baru ini dengan bangganya mengumumkan bahawa Nissan ALMERA yang bakal dilancarkan tidak lama lagi turut hadir bersama penampilan lebih dinamik, signifikan dan tanda individu menerusi alat ganti sports IMPUL. Bagi menjadikan jentera itu lebih personal, para pelanggan boleh memilih Aksesori Pilihan ALMERA yang ditawarkan untuk varian Nissan ALMERA Talaan IMPUL dan Nissan Almera standard.

Sporty elegan merupakan lambang penting kepada Nissan ALMERA Talaan IMPUL. Ia menampilkan komponen-komponen eksklusif yang telah direka khas untuk memenuhi citarasa peminat kereta di Malaysia. Tempahan bermula pada 15 Oktober 2012.
lagi gambar Nissan ALMERA, Klik TAJUK ENTRI ni

PANAS: 'Live Chatting' Anak Gadis Dipaksa Buka Pakaian


Telanjang, Anak Perempuan Bawah Umur Dipaksa Live Chatting

Bisnes SEKS memang menguntungkan kerana memang memperoleh  banyak permintaan. Dalam enam bulan mendapatkan hasil 220juta yen. Berdaftar lebih 9,800 orang pelanggan. Bermakna seorang pelanggan mengeluarkan sekitar 22,500 yen untuk satu kepuasan seks. Keuntungan itu tidak bersentuhan wanita, tetapi hanya melalui internet saja, live chatting dengan gadis di bawah umur yang pakai baju renda-renda lucu. Kemudian lama-lama semakin panas topic chatting, sang gadis semakin melepas bajunya dan telanjang tanpa sehelai benang pun di tubuhnya.
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

EKSKLUSIF: (Gambar) Kamera AES Tumbang Lagi...


Kalau dua atau tiga hari lepas Sebuah kamera AES (Automated Enforcement System) dilaporkan tumbang setelah dilanggar seorang pemandu yang terkejut akan silauan flash kamera tersebut.. Ini pula mengenai sebuah lagi AES. Menariknya hujan tidak, ribut pun tidak tiba-tiba saja kamera yang ditempatkan di salah satu lokasi di sepanjang lebuhraya menghala ke Utara Semenanjung dirakamkan dalam keadaan hampir rebah.

Gambar di atas berjaya dirakamkan oleh salah seorang rakan Pulakdah yang sedang dalam perjalanan pulang ke kampung bagi meraikan Hari Raya Aidiladha. Menurut Pulakdah, ada kemungkinan ia dilanggar ataupun dijatuhkan oleh pengguna jalan raya yang tidak puas hati setelah gambar mereka melakukan kesalahan diambil.
Friday, 26 October 2012

WAJIB BACA: Cara Untuk Mencapai ISTIQAMAH


ISTIQAMAH adalah satu perkataan bagi menggambarkan sifat unik yang mungkin sukar diterjemahkan ke dalam bahasa ibunda kita. Istiqamah bermaksud menuruti jalan yang lurus, iaitu jalan tanpa bengkang-bengkok meliputi segenap perbuatan taat sama ada yang zahir atau batin serta meninggalkan segala yang dilarang Allah SWT. Kebiasaannya, istiqamah menyusul selepas beriman kepada Allah kerana iman adalah asas kepada keutuhan istiqamah. Tanpa iman yang utuh, tiada istiqamah dalam diri seorang Muslim. 

Dalam kamus bahasa, istiqamah diertikan sebagai sikap teguh pendirian dan sentiasa konsisten. Saidina Abu Bakar RA ketika ditanya mengenai istiqamah menjawab bahawasanya: “Istiqamah adalah kemurnian tauhid (tidak boleh menyekutukan Allah dengan apa dan siapapun).”
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

TERKINI: Ular Sawa Sepanjang 3 Meter DITANGKAP Di Bawah KONTENA


KUALA LUMPUR: Seekor ular sawa sepanjang tiga meter ditemui di bawah sebuah kontena di Jalan Khatib Koyan, Kampung Baru, di sini, Isnin lalu. Reptilia berkenaan ditemui penduduk sebelum menghubungi Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM).

Penduduk, Rohany Mohd Darus, 71, berkata, sebelum ini haiwan liar seperti ular jarang dilihat di kawasan itu, bagaimanapun sejak beberapa projek pembangunan termasuk lebuh raya dibina di situ, haiwan berkenaan dipercayai cuba mencari perlindungan di kawasan kampung.
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

Perkara Yang Disunatkan Pada Pagi 10 Zulhijjah


1. Mandi sunat. 2. Memakai pakaian baru.
3. Memakai haruman
4. Memohon keampunan dan bermaaf
5. Sunat makan selepas solat.
6. Menggunakan jalan berbeza pergi dan pulang masjid.
7. Lebih afdal dengan berjalan kaki
8. Bertakbir, tahmid dan tahli .
9. Bersolat sunat hari raya.
10. Ziarah menziarahi .
11. Bersedekah.

ZINA: Lebih Baik TUSUK BESI


Sabda Rasulullah Saw:

لأن يطعن في رأس رجل بمخيط من حديد خير من أن يمس امرأة لا تحل له

“Sekiranya kepala salah seorang daripada kamu ditusuk dengan jarum besi, itu adalah lebih baik bagi kamu daripada kamu menyentuh wanita yang tidak halal bagi kamu.” (Hadis Riwayat ath-Thabrani. Dinilai sahih oleh al-Mundziri, al-Haitsami, dan al-Albani)
Thursday, 25 October 2012

GEMPAR: AMUKAN Suami Cemburu Menggunakan PARANG!!


KUALA TERENGGANU: Seorang guru lelaki parah selepas menjadi mangsa amukan seorang suami yang dipercayai cemburu dengan hubungan mesra guru berkenaan dengan isterinya dalam kejadian di depan Maktab Perguruan Sultan Mizan, Kampung Raja, Besut, kelmarin. Dalam kejadian kira-kira jam 6.30 petang, guru berkenaan cedera parah di belakang badan, tangan dan kaki akibat ditetak lelaki terbabit menggunakan sebilah parang panjang.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Terengganu, Asisten Komisioner K Manoharan berkata, sebelum kejadian, guru berusia 35 tahun yang bertugas di sebuah sekolah kebangsaan di daerah ini, dihubungi seorang wanita yang mahu membeli barangan kosmetik daripadanya. Menurutnya, bagi memudahkan menyerahkan barangan kosmetik itu, wanita berkenaan meminta guru itu menunggunya di depan Maktab Perguruan Sultan Mizan sebelum mangsa tiba di kawasan dijanjikan pada jam 6.20 petang.
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

PANAS: Doktor Cabul Pesakit... Katanya, 'Doktor Suruh Buka BAJU'?


JOHOR BAHRU: “Disebabkan mempercayainya, saya hanya mengikut arahan apabila diminta membuka baju dan coli, namun dia meramas buah dada saya hingga saya berasa sakit. “Saya mula curiga dan takut apabila doktor itu menyatakan saiz buah dada saya besar selain mengajak saya melakukan hsubungan seks,” kata ibu tunggal hanya mahu dikenali sebagai Nurul, 34, yang mendakwa dicabul seorang doktor sebuah hospital swasta, di sini.
baca lagi, Klik TAJUK ENTRI ni

EKSKLUSIF: (Gambar) Objek Umpama PONTIANAK Di RAKAM Ketika Bergambar


Gambar hantu ini di kirimkan oleh Sahabat Abe melalui PM di Fan Page Facebook Abe tidak lama dulu. Kalu tengokkan tarikh gambar ni, ia diambil pada tahun 2010 lagi. Gaya macam kat Shah Alam, serupa kat I-City je Abe tengok. Takde pulak info disertakan bersama gambar ini. Tak dapat dipastikan adakah amoi sama sibuk nak posing ke ataupun benar-benar penampakan hantu.
lagi gambar, Klik TAJUK ENTRI ni
Wednesday, 24 October 2012

PANAS: Suami Tangkap Isteri BerKHALWAT Di Rumah Sendiri


ISTERI Salman (kiri) ditahan bersama kekasihnya dan seorang wanita lain (kanan) di sebuah pangsapuri di Melaka pada Ahad lalu.

MELAKA – Suami keluar mencari rezeki, isteri pula bermain cinta dengan lelaki lain. Itulah nasib seorang kontraktor yang terkedu apabila mendapati isterinya menjalin hubungan sulit ketika dia bekerja. Lebih mengecewakan, suami tersebut berjaya menghidu kecurangan isterinya apabila terdengar wanita itu bergurau senda dengan ‘kekasih gelapnya’ di pangsapuri mereka di Ayer Keroh di sini Ahad lalu.
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

MESTI BACA: Remaja Melakukan MAKSIAT Dalam Tandas


Tempat: Kelas Tingkatan 6 Melur 

Situasi: Pelajaran Bahasa Melayu. Cikgu Sahab meminta pelajar menghuraikan pendapat dan pandangan masing-masing mengenai tajuk "Kenapa Remaja Melakukan Maksiat Dalam Tandas Awam"  

Sharifah Aina Binti Jeffry Anas: pada pendapat saya, remaja yang sanggup melakukan maksiat dalam tandas adalah dari kalangan mereka yang tidak berkemampuan menyewa bilik hotel.

Zakaria Bin Mohammad Khuzairi: Saya tidak bersetuju kerana ada diantara mereka yang datang dari golongan berkemampuan tetapi masih melakukan perkara sedemikian. 


baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni
Tuesday, 23 October 2012

TERKINI: Umpan DOKTOR 'SONGSANG'. Rawatan TeRANGSANG?


NUSAJAYA: Bermodalkan telefon pintar berjenama sebagai umpan, seorang doktor di sebuah klinik swasta di Bukit Indah, di sini, bertindak mencabul seorang kanak-kanak lelaki berusia 12 tahun bagi memuaskan nafsu songsangnya, Sabtu lalu sebelum menghadiahkan alat telekomunikasi itu untuk ‘menutup mulut’ mangsa.
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

KISAH BENAR: Lelaki Belikan DAGING BABI Untuk IBU Berbuka Puasa...


Tak mampu Abe nak tahan air mata ketika mendengar kisah benar yang diceitakan oleh seorang ustaz dalam tazkirahnya di sebuah masjid dalam kawasan Bukit Kuin Kuantan sikit masa dulu. Sekitar awal 90an, seorang pemuda 30an menjerit jerit seorang diri di rumahnya  tiap kali sampai waktu maghrib terutamanya di bulan Ramadhan, dia meraung setiap hari bagaikan orang diserang histeria. Jirannya membawa lelaki itu bertemu dengan ustaz tadi yang ketika itu bertugas sebagai pensyarah UiTM Kuantan untuk diubati.

Pemuda melayu itu kemudiannya menceritakan satu peristiwa menyayat hati. Ceritanya beberapa tahun sebelum itu dia tinggal dengan ibunya. Dia seorang yang nakal dan liar. Tidak mengerjakan solat dan berpuasa. Suatu hari ibunya meminta dia belikan lauk untuk berbuka puasa, lelaki itu sedang tidur. Dia tak mahu pergi ke pasar. Berulang kali disuruh sang ibu, dia tetap berdegil. Hingga akhirnya dengan perasaan marah kepada si ibu yang terus memaksa, dia terus ke pasar dengan hati yang tidak ikhlas, dibelinya daging untuk ibunya memasak.
baca lagi Kisah Menyayat Hati ni, Kik TAJUK ENTRI ni
Monday, 22 October 2012

WAJIB BACA: Hikmah & Niat Di Sebalik Setiap Pergerakan Ketika Ambil WUDHU'


Ketika Ambil Wudhu' niatkanlah dalam hati...

1. Ketika berkumur, berniatlah kamu dengan, "Ya Allah, ampunilah dosa mulut dan lidahku ini"...

2. Ketika membasuh muka, berniatlah kamu dengan,... "Ya Allah, putihkanlah mukaku di akhirat kelak, Janganlah Kau hitamkan muka ku ini"...

3. Ketika membasuh tangan kanan, berniatlah kamu dengan, "Ya Allah, berikanlah hisab-hisab ku di tangan kanan ku ini"...
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

TERKINI: (Gambar) REMPUHAN Pertama KAMERA AES Di Perak



Sebuah kamera AES tumbang kerana di langgar oleh sebuah kenderaan yang pemandunya terperanjat setelah lampu sportligt yang sangat menyilaukan mata dari AES ini berkelip di hadapannya dan mengenai tepat pada mata dan penglihatannya, akibat dari kejadian itu sepasukan anggota bomba terpaksa di kerah dan bergegas ke tempat kejadian yang mana kamera AES itu telah gagal berfungsi dengan sempurna dan hampir 30 minit tidak henti-henti berkelip.

baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

TERKINI: Lengan Kiri Wanita HAMPIR PUTUS Di TETAK Peragut Di Keningau, SABAH


KENINGAU: Seorang wanita nyaris putus tangan kiri akibat ditetak dengan kapak apabila cuba mempertahankan beg tangan dibawanya daripada diragut penjenayah di sebuah pasar raya di sini, kelmarin.

Sebelum kejadian, mangsa berusia 30-an dikatakan mengunjungi sebuah pasar raya sebelum didatangi seorang suspek dari belakang dipercayai warga asing, kira-kira jam 6 petang. Sumber berkata, suspek menarik beg tangan itu menyebabkan mangsa terkejut dan cuba menghalang. 
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

MESTI BACA: Persahabatan ITU INDAH...



Persahabatan itu indah... Lebih indah jika disulami keihklasan, kejujuran dan kepercayaan... Kadang-kadang kita terleka... Kita tidak sedar akan kehadiran orang yang benar-benar menjadi SAHABAT kita.... Sedangkan orang itu berada di hadapan kita... Dia tempat kita mengadu... Dia tempat kita memerlukan semangat... Dia tempat kita bergelak ketawa...

Dia mengenali diri kita lebih dari orang lain...Tapi, kita cuai!!! Melepaskan Dia pergi... Tanpa kita sedar diri sendiri yang terseksa akan kehilangannya... Tiada lagi tempat berkongsi segalanya.... Tanpa sedar, kita telah melukakan hatinya... Dia pergi tanpa khabar berita... Hilang tanpa suara.... Adakah hatinya benar-benar terluka dengan sikap kita??? Diri ini ingin menjadi seperti kamu... Kuat dan tabah mengharungi dugaan hidup... Tidak menghiraukan segala kutukan mahupun kata-kata fitnah dari orang lain...
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni
Sunday, 21 October 2012

Nilai PERSAHABATAN Itu Besar...


Tidak ramai yang berani menilaikan sahabat yang sebenarnya. Sahabat yang baik adalah sahabat yang sudi menasihatkan kita dengan baik, mengajak kita kebaikan, yang berkongsi kasih sayang dengan keikhlasan dan JUJUR ini paling penting. Besarnya persahabatan itu, dikala susah, menangis bersama dan merasa duka bersama, Dalam kegembiraan, dia sudi mendengar kegembiraannya dan selalu mendoakan sahabatnya bertambah kebahagiaan. Ada berapa kategori persahabatan yang harus kita ikuti iatu- Buat pilihan dalam persahabatan. 

Yang mana sahabat yang boleh kita buat kawan. Jika kawan itu menimbulkan sifat negatif seperti menikam dari belakang, cakap belakang tentang keburukan kita, dalam baik menjahanamkan kita, menghasut kita buat kejahatan, memutuskan silaturahim, selalu mengajak kita ke jalan maksiat...cubalah jauhkan diri. Cari sahabat yang boleh membawa kita jalan yang benar dan di redhai Allah. Sama sama buat kebajikan, sama sama buat kebaikan. Jangan pentingkan diri sendiri.
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

Bolehkah Kita Hidup Dengan RM1,500.00 Sebulan DI MALAYSIA?


Abe tak tahu neh bila punya gambar, tapi cukup menyedarkan kita kepentingan membuat perancangan...
Published with Blogger-droid v2.0.9

SERAM: Rumah BerHANTU Seksyen 2 Shah Alam, SELANGOR


Salam.

Hari ni Abe kembali bt 'entri' pasal kisah seram... Tapi yang berbezanya kali ni, kisah ini tidak berlaku pada Abe, mahupun Ahli Keluarga Abe ataupun Sahabat terdekat Abe... Kisah ni cuma Abe tahu melalui penceritaan orang & pembacaan Abe saja... Ok, tak nak cakap panjang, ni Abe 'share' untuk kita semua sebelum Abe gi tidoooo...

Mari kita ikuti kisah yang seremm ini…tak tahu nak kate cerite betul or tak, hanya Tuhan yang tahu….

Kepada penulis asal cerita ini…terima kasih la kongsi cerita ni.. Kisahnya macam ni....

Masa di ITM dulu memang kami tahu fasal rumah berhantu ni…sewanya murah, tapi kami tak pernah nampak ada orang sewa rumah tu.. lokasinya betul-betul dekat dengan Wet World. Kami selalu berjalan kaki dari seksyen 2, melalui Wet World tersebut. Tapi kami tidak pernah mengetahui 'kekerasan’ tempat tersebut. Rasanya sampai sekarang pun tak ada orang tinggal..
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

Post Terbaik Que Minggu Ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Welcome

Welcome

Exchange Bloglist Que

Sahabat Que

Search Blog Que

Loading...

Follow us on Facebook

Hak Cipta Que Achmad @ 2010 (www.queachmad.com). Powered by Blogger.

Klik LIKE & join Abe di Facebook

Please wait..15 SecondsX

Google+ Followers

Bloglist Que I

Que Achmad menulis...

Sahabat, Abe alu-alukan komen korang semua kat 'entri2' Abe.. Senang je caranya: Korang Klik pada Tajuk Entri, pastu 'Post A Comments' je.. Terima Kasih, Jasamu Dikenang.. Pe2 hal, email je Abe di: queachmad@queachmad.com